Rum har vel alltids blitt sett på som noe lavmål innen spritsorten, har jeg inntrykk av.
Jeg var inne på Whisky før, men har nå kuttet det nesten helt ut til fordel for rum.
Etter å ha vært i Caribbean 6 ganger de siste 8 årene, så har jeg fått ett visst innblikk i rum verdnen. Etter min mening, så ligger ikke god rum, noe tilbake for god whisky.
F.eks. Captai Morgan er vel det jeg vil kalle rumens svar på famous grouse. Lett å like. Men etter å ha prøvd en del, så finner du fort ut at Captain Morgan er midt på treet etter min smak.
Det er ingen grunn til at det ikke skal finnes noen rumklubber.
Jeg har hatt med mange typer rum hjem fra caribbean. og alle mine venner har syntes at dette er kjempebra. Mine venner har begynnt å kjøpe rum isteden.

Dette er/var merker som ikke selges i Norge eller Sverige.
Måtte bare importøren til Angostura i Sverige og/eller i Norge, begynne å selge til systembolaget/vinmonopolet Royal Oak - Trinidad selectd rum. Det er en helt fantastisk rum, som jeg ikke fatter blir tatt inn i Sverige eller Norge. (jeg holdt på å bli alkoholiker av den

)dvs. den norske importøren selger kun til resturanter.

En annen ting er at Angostura 1919 ikke selges på det norske vinmonopolet også..