Sixty Six köpte jag för ett par månader sedan på
www.cognac-paradise.de/. Har redan skrivit om den på två andra siter men är på inget sätt något proffs vad det gäller provsmakningar.Tyvärr skrev jag på engelska, känns fel att klistra in det här när allt annat är på svenska. Här är länkarna om du är intresserad
www.tastersguide.com/index.php?option=co...&Itemid=30#p1036 och
rumproject.com/rumforum/viewtopic.php?t=351 . Kan väl kort säga att jag tyckte den var ok men att det finns så mycket annat intressant att jag är osäker på om jag köper en ny när flaskan är slut. Vissa flaskor får mig att tänka att den här sorten vill jag alltid ha hemma. Tyvärr hörde inte riktigt 66:an till den klassens sprit för mig.
Själv köpte jag en Plantation 20th Anniversary Barbados Rum på systemet idag, gick på 499:-. Har druckit den på restaurang efter en middag och den var ganska söt och len. Väldigt god... Kommer i en rätt så ok "karaff". Verkar vara begränsad tillgång på dom, finns bara i 12 butiker så det gäller nog att skynda sig om man vill ha en. Har för mig systemets nummer var 509.
Var I Danmark på eftermiddagen så det blev en Plantation även på färjan. Grande Reserve Barbados, jag hoppas den är god så jag slipper ytterligare en hyllvärmare.