LagradRom.se

Allt om rom!

• Öka teckenstorlek
  • Standard teckenstorlek
  • Minska teckenstorlek
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?

Nya romsorter
(1 läser) (1) Gäst
Till sistaSida: 1
ÄMNE: Nya romsorter
Nya romsorter 4 månader, 2 veckor sedan  
Tänkte dela med mig av tre rom sorter som jag min svägerska köpte till mig (tack som fan för det!) till julen från England.
Detta var min julklapp till mig själv och jag blev sjukt nöjd!

1. Admiral Rodney

Har läst en hel del om denna rom och vad jag har kommit fram till så verkade den väldigt prisvärd. Och den levde upp till alla högt ställda förväntningar.
Söt, mjuk och bara skitgod. Rekommenderas.

Mer info.

2. Gosling's Family Reserve Old Rum

Hade jag inte läst så mycket om, men hittade en recension på nätet som gjorde att jag slog till och sen titta bara på flaskan. Ser ju hur inbjudande ut som helst.
Den mörkaste av de tre olika men också söt och god, men inte lika söt som Rodney:n. Men rekommenderas ändå.

Mer info.

3. Atlantico Private Cask Rum

Hittade jag inte så mycket info om, finns inte med på denna sida. Men gud vilken rom, den bästa av dessa tre. Söt, mjuk och bara supergod. Rekommenderas varmt.

Mer info.

Vad tycker ni själv om dessa tre guldklimpar.
Masseman
Fresh Boarder
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Logga in för att svara.

Sv:Nya romsorter 4 månader, 2 veckor sedan  
Nice.
Håller med dig om att Admiral Rodney är riktigt prisvärd i England. Tillhör dock inte mina egna favoriter. Kan iof. ha med o göra att jag drack den samma dag som jag provade Havana Club Maximo och Santa Teresa Bicentario.

Har ej hunnit prova varken Atlantico Private Cask, eller Gosling family reserve än, men bägge finns på min önske/inköpslista.

Är lite intressant med Atlantico att de tar olika small batch rom, som de gör en blend av i bourbonfat för att sen gå över till solerametoden. Så den färdiga romen legat fat i 3 omgångar.

Så tycker att du valde ut 3 bra och prisvärda flaskor.

//Daniel
dannep
Expert Boarder
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Logga in för att svara.

Till börjanSida: 1